2006-12-22

Skolans go-klubb

Strax efter sju så tog vi oss till en skolsal där skolans go-klubb håller till. När vi kom dit så satt redan ungefär 16 personer och spelade. Jag hade just då ingen att spela med så jag spelade mot WeiYing med 7 stenar hcp. Jag förlorade så klart men det blev bara en förlust med sex poäng. Till Weiyings försvar så måste jag nog säga att hon satt och pluggade elektronik medan jag funderade på mitt drag. Hon klagade några gånger på att jag spelade så solit och att hon inte kan vinna med så mycket handikapp och att i vanliga fall så brukar det tidigt bli fight i ett parti med så mycket handikapp och då går det fort att vinna då motståndaren tvingas ge upp. Sån är inte min spelstil. Hennes tålamod gav resultat till slut och hon vann på poäng. Nästa gång ska jag försöka få åtta stenar. :o)

No comments: