2006-12-20

Möte

Sedan så var Weiying tvungen att gå på ett möte med andra studentrådgivare och lärare. Det skulle vara i en timme och jag fick sitta i ett lärarrum och läsa bok. Jag hade stora problem att hålla mig vaken. Jag tror nog att jag nickade till många gånger. Det som bäst gjorde att jag höll mig vaken var att det kom in studenter hela tiden och frågade lärarna något. Medan jag satt där och nickade till över min bok så kom en av lärarna över till mig och sade något på kinesiska och lade några godisar på bordet bredvid mig. Jag sa XieXie (tack på kinesiska) och hon sade något mer på kinesiska (troligen igen orsak). Det var lite smågott. En av godisarna hade rött papper med ett hjärta på och så stod det "I love you", men jag tvivlar på att det hade någon innebörd. ;o)

No comments: