2006-12-19

Arlanda

Vi kom till flygplatsen i god tid. Incheckningen hade inte öppnat och de enda som var där förutom mig var något som mycket liknade det kinesiska skidlandslaget i utförsåkning. En massa unga tjejer och killar i färgglada träningskläder där det stor "China" på ryggen. Oj vad mycket packning de hade med sig och de hade ställt upp all packning framför disken. Inget som liknande en kö utan de stod mest på tvären. Där fick jag stå i kanske tre kvart innan de öppnade incheckningen.

Lite otåligt tittade jag på medan de började lasta upp väska efter väska efter väska... suck... Men ganska snart så kom en kvinna som liknade en kinesisk resevärdinna och sa att jag kunde ställa mig i den tomma kön för business class. Grejt! Under tiden så pratade vi lite smått med en kinesisk tjej som kunde lite svenska. Hon hade köpt en låda mums-mums och pepparkakor. Det var lite problem att checka in det och hon försvann iväg för att prata med informationen om hon fick ta det som handbagage. Men chansen var liten då det kan klassas som farligt gods som det har gömts sprängmedel i. De är mycket hårda på sådant där nu. Jag pratade inte med henne igen så jag vet inte hur det gick. Jag hade inga problem för jag känner till reglerna och har planerat min packning därefter. :oP

No comments: