
Recently a
new TV commercial started to go frequently in Swedish media. Directly it catches your attention with its brilliant representation of a "typical" Swedish wedding party including a lot of alcohol, talking, laughing, dancing, flirting, sex, jealousy, arguments, violence, sadness, despair, anguish and regret. The short movie is very clever in its way to catch what is happening during this wedding party and the people are miming the lyrics in sync with the message in the music while looking directly in to the camera. It is so intense.
Listen to the lyrics:När vinet glöder i de fyllda glasen
och vi börjar bli i gasendå lossnar tungans bandVi som gått omkring och vart så blyga
vi slutar upp att smyga
modet kommer efter hand
Hej tjo och klackarna i taket
nu visar vi helt naket hur modiga vi är
Inga ord kan bli för storavad har jag att förlora
Så är det med det!
Senare när berusningen har lagt sig
och det som jag har sagt digverkar ganska meningslöst
Då undrar jag över hur du ser migman får se upp hur man beter sigoch då skrattar jag nervöst
Mitt hjärta har en frusen inneboende
med pajat självförtroende
som inte mår så braHon plockar fram allting jag gömmer
och minns allting jag glömmer
Hon säger att hon är jag
Written by Peps Persson and perfomed by Lill Lindfors in 1978.
Last year IQ had another controversial commercial for a controlled consummation of alcohol. It was good then but I have to say that the new one takes it to a much higher level and it will be interesting to see how they can top this next year.
1 comment:
älskar den. varje gång jag hör den så stannar jag upp och bara kollar. den är klockren.
Post a Comment